Nederlands
Nederlands

&FLUENCE heeft in de afgelopen drie jaar intensief samengewerkt met Rijk Zwaan, een wereldwijd opererend bedrijf in de veredeling van groente- en fruitzaden, met klanten van Azië tot Latijns-Amerika. Wat begon als een opdracht om inzicht te geven in onderhandelingsvaardigheden, is uitgegroeid tot een samenwerking waarin we hun wereldwijde teams versterken en hun klantrelaties naar een hoger niveau tillen.

Van Inzicht naar Impact

&FLUENCE begon met het adviseren over onderhandelingsprocessen binnen het bedrijf. Al snel zagen we samen de potentie voor Rijk Zwaan om verder te kijken dan alleen vaardigheden. &fluence keek naar hoe de teams van Rijk Zwaan wereldwijd nóg betere en duurzamere deals kunnen sluiten. Niet alleen voor Rijk Zwaan zelf, maar voor alle betrokken partijen.

Hierbij hebben we een reeks trainingen en begeleide sessies opgezet, telkens afgestemd op de specifieke context van een regio. Met een praktische aanpak, ook wel ‘learning by doing’, ondersteunden we hun Global Client Group om duurzame vooruitgang te maken.

Dieper Graven in Bestaande Relaties

Een belangrijk inzicht uit onze samenwerking is dat er vaak veel meer waarde schuilt in bestaande partnerships dan op het eerste gezicht lijkt. Er is daarom niet gekeken naar hoe de vijver groter gemaakt kon worden, maar juist naar hoe de vijver dieper te maken. We hielpen Rijk Zwaan bij het maken van de shift van slechts transactionele- naar strategische, duurzame klantrelaties. Dat betekent: niet alleen focussen op het naleven van contractuele afspraken, maar samen kijken naar de grotere context. Wat willen we samen bereiken in de toekomst? Hoe komen we daar, als partners?

Het resultaat? 

Klantrelaties die verder gaan dan een simpel contract. Want als je investeert in vertrouwen, gezamenlijke ambities en lange termijn waarde, ontstaan er samenwerkingen die écht vruchtbaar zijn, voor alle partijen. 

De samenwerking met Rijk Zwaan onderstreept ons werk bij &fluence: strategisch meedenken, de context begrijpen en oplossingen creëren waar iedereen tevreden mee is. En daarmee komen we tot duurzame groei die verder gaat dan de deal van vandaag.